از بین بردن رسوبات

از بین بردن رسوبات

سنگ آهک یک کربنات کلسیم است که در آب وجود دارد. با گذشت زمان، این ماده معدنی باعث ایجاد بلورهای سفید می شود. این بلورهای سفید به شکل رسوب اغلب بر روی لوازم خانگی و همچنین سطوحی مانند شیرها و سر دوش ها شکل می گیرد. شما می توانید با استفاده از سرکه سفید و برخی از مواد دیگر مانند لیمو ترش، به راحتی این رسوبات را حذف کنید تا سطح مورد نظر درخشان شود! با روش‌هایی برای از بین بردن رسوبات با ما همراه باشید.

از بین بردن رسوبات وسایل خانگی

سرکه سفید (اسید استیک) یک پاک کننده قوی است که می تواند حتی سخت ترین رسوبات و لکه ها را بدون تاثیر بر روی سطح زیر، برطرف کند. اسید استیک یک ماده شیمیایی سازگار با محیط زیست و نسبتا ملایم است که جایگزین مناسبی برای مواد تمیز کننده شیمیایی برای استفاده در لوازم خانگی می‌باشد.

آب لیمو ترش نیز در صورتی که در منزل سرکه ندارید، جایگزین مناسبی است.برای تمیز کردن دستگاه چای ساز برقی و یا کتری، سرکه را در آن ریخته و اجازه دهید تا آب و سرکه بجوشد. این روش باعث می‌شود تا سرکه به داخل محفظه آب فرو رود و باعث جدا شدن رسوبات شود. برای این کار، به نسبت 1 به 3 سرکه و آب را در کتری ریخته و بگذارید بجوشد. سپس کتری و یا چای ساز را به خوبی آبکش نمایید.

از بین بردن رسوبات وسایل خانگی

از بین بردن رسوبات شیرآلات بهداشتی

یک دستمال یا حوله جاذب را آغشته به سرکه کنید. اطمینان حاصل کنید که کل حوله سرکه را جذب کرده است، نه فقط یک بخش از آن. سپس آن را خارج کنید. پارچه را بردارید و آن را در اطراف شیر قرار دهید. از نوارهای لاستیکی یا گیره لباسی برای نگه داشتن آن استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام سطوح فلز توسط دستمال پوشانده شده است. یک ساعت پارچه را در اطراف شیر قرار دهید. بعد از یک ساعت پارچه را بردارید. سپس توسط یک پارچه تمیز سطح مورد نظر را پاک کنید. گاهی اوقات سر شیر به توجه خاصی نیاز دارد زیرا این محل است که بیشترین میزان آلودگی را جمع می‌کند.

از بین بردن رسوبات شیرآلات بهداشتی

از بین بردن رسوبات‌ سر دوش

مخلوط آب و سرکه را در یک کیسه پلاستیکی ریخته و سر دوش را در آن قرار دهید. اجازه دهید یک ساعت سر دوش در این مخلوط باقی بماند. سپس سر دوش را بیرون آورید و آن را بشویید. به وسیله این روش متوجه تغییرات بسیار قابل توجهی خواهید شد. برخی از افراد از کربنات به جای سرکه استفاده می‌کنند اما باید گفت که ترکیب کربنات با شوینده های بهداشتی و سفید کننده‌ها گاز فوق العاده خطرناک و مرگباری ایجاد می‌کند و این برای افرادی که عادت به شستن سطوح توسط ماده سفیدکننده داند بسیار خطرناک و قابل توجه می‌باشد.

About the author

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واحد فروش و پشتیبانی

فروشگاه شیرآلات 24


در ساعت های غیر اداری از واتساپ، پیام کوتاه یا فرم تماس زیر استفاده کنید.

0917-7102182

ارسال پیام